Zwroty i reklamacje

1. Konsumenckie odstąpienie od umowy/zwrot towaru

1.1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Klient będący konsumentem w rozumieniu Kodeksu cywilnego może odstąpić od umowy i zwrócić towar bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki przez Klienta.

1.2. Do zwracanego towaru należy dołączyć dokument potwierdzający zakup towaru oraz uzupełniony formularz zwrotu, dostępny poniżej.

Formularz zwrotu

Formularz zwrotu

1.3. Sklep gwarantuje zwrot otrzymanych od Klienta płatności, przy czym w przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego:

1.3.1. W kwocie równej cenie zakupionego towaru, o ile towar pochodzi bezpośrednio ze stanu magazynowego Sklepu

1.3.2. W kwocie pomniejszonej o 25% wartości zakupu, w przypadku towarów zamawianych na specjalne zamówienie Klienta, przy czym rozumie się przez to wszelkie towary nie pochodzące ze stanu magazynowego sklepu

1.3.1.a. Pieniądze za zwracany towar pochodzący ze stanu magazynowego sklepu zostaną zwrócone w ciągu 14 dni, licząc od dnia odebrania zwracanego towaru przez Sklep, przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki zostały użyty przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Klient zgadza się na inne rozwiązanie, które nie powoduje dodatkowych kosztów, przy czym w przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.

1.3.2.a. Pieniądze za zwracany towar nie pochodzący ze stanu magazynowego Sklepu zostaną zwrócone w ciągu 14 dni, licząc od dnia otrzymania przez Sklep faktury korygującej pochodzącej od dostawcy towaru, przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki zostały użyty przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Klient zgadza się na inne rozwiązanie, które nie powoduje dodatkowych kosztów, przy czym w przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.  

1.4. Towar należy odesłać lub przekazać na adres Maki Sp. z o.o., ul. Nowodworska 84, 82-100 Marynowy.

1.5. Zgodnie z ww. ustawą o prawach konsumenta, Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, dlatego też Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.

1.6. Sklep nie rozpatruje zwrotów dostarczonych po upływie 14 dni od daty odebrania przesyłki przez Klienta. Towar zwrócony nieterminowo może być ponownie odesłany na życzenie i koszt Klienta. Sklep nie odsyła towaru zwróconego po upływie 14 dni bez uiszczenia przez Klienta opłaty transportowej.

1.7. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

2. Reklamacje

2.1. Wady fabryczne/uszkodzenia w transporcie

2.1.1. Jeśli zakupiony towar ma wady fabryczne lub został uszkodzony w transporcie Klientowi przysługuje prawo reklamacji towaru.

Do reklamowanego towaru należy dołączyć dokument potwierdzający zakup towaru oraz uzupełniony formularz reklamacyjny, dostępny poniżej.

Formularz reklamacji

2.1.1.a. Przed odesłaniem reklamowanego towaru, gdzie przyczyną zwrotu jest wada fabryczna,  Klient zobowiązany jest do przesłania informacji na ten temat drogą mailową na adres: zamowienia@emaki.pl.

W przypadku uwzględnienia reklamacji, tj. stwierdzenia wady fabrycznej poniesione koszty reklamowanego towaru zostaną zwrócone na wskazane przez Klienta konto bankowe, niezwłocznie po otrzymaniu przez Sklep faktury korygującej pochodzącej od dostawcy towaru.

2.1.1.b. Przed odesłaniem reklamowanego towaru, gdzie przyczyną zwrotu jest uszkodzenie w transporcie,  Klient zobowiązany jest do sporządzenia protokołu reklamacyjnego obowiązującego u firmy kurierskiej, dostępnego i sporządzonego bezpośrednio w obecności kuriera dostarczającego przesyłkę, w dalszej kolejności do przesłania informacji na ten temat drogą mailową na adres: zamowienia@emaki.pl.

W przypadku uwzględnienia reklamacji, tj. uznania, przez firmę kurierską, że towar został uszkodzony w transporcie, z winy przewoźnika, poniesione koszty reklamowanego towaru zostaną zwrócone niezwłocznie na wskazane przez Klienta konto bankowe.

2.1.1.c. Produkt zostanie wymieniony na pełnowartościowy, jeżeli tylko będzie to możliwe.

2.1.1.d. Za towar wadliwy uznaje się produkt, który posiada wady fizyczne.

2.1.1.e. O przebiegu i wyniku reklamacji Klient będzie powiadomiony indywidualnie.

2.1.1.f. Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.

2.1.1.g.  Towar należy odesłać lub przekazać na adres Maki Sp. z o.o., ul. Nowodworska 84, 82-100 Marynowy

2.2. Błędnie zamówiony towar przez Klienta

2.2.1. Jeżeli po otrzymaniu pozycji okaże się, iż zamawiane towary zostały mylnie zamówione, można dokonać wymiany. W tym celu:

2.2.1.a. Złóż nowe zamówienie na odpowiedni produkt wybierając płatność "przelewem tradycyjnym" i nie wykonuj płatności. Następnie odeślij ten niewłaściwy (nie może nosić żadnych śladów użytkowania czy być pozbawiony folii) na własny koszt w terminie 14 dni (od otrzymania), do przesyłki dołącz krótkie wyjaśnienie powodu zwrotu oraz numer nowego zamówienia. Wartość zwróconego produktu przeksięgujemy na nowe zamówienie, ewentualną różnicę w cenie oraz koszty przesyłki dopłacisz przelewem.

2.2.1.b. Odsyłane pozycje nie mogą być zniszczone, bądź rozpakowane, jeśli były fabrycznie zafoliowane. Koszt odesłania mylnie zamówionej pozycji oraz dosłania nowej pozycji ponosi Klient. Jeśli w związku z wymianą pozycji powstanie nadpłata, zwrócimy ją na Twoje konto.

2.2.1.a. Koszt dosłania oraz ewentualną dopłatę należy wpłacić na nasze konto bankowe z dopiskiem "dopłata do wymienionych pozycji z /numer zamówienia/"

2.2.1.b. Towar należy odesłać lub przekazać na adres Maki Sp. z o.o., ul. Nowodworska 84, 82-100 Marynowy

2.3. Przesyłka niezgodna z zamówieniem

2.3.1. Jeśli po otworzeniu przesyłki okaże się, że znajdujące się pozycje zostały mylnie do Ciebie przesłane, lub część zamówienia nie zgadza się z pozycjami zamawianymi, skontaktuj się z nami.

2.3.1.a. Mylnie wysłane towary należy przesłać na adres Sklepu za pośrednictwem Poczty Polskiej bądź firmy kurierskiej, która współpracuje ze Sklepem. Do przesyłki należy dołączyć informację, na którą pozycję mamy dokonać wymiany, oraz numer konta, na które dokonamy zwrotu poniesionych kosztów odesłania towarów.

2.3.1.b. Jeśli po otrzymaniu przesyłki okaże się, że brakuje pozycji zawartej na dołączonej fakturze, niezwłocznie skontaktuj się z nami. Jeśli po sprawdzeniu, okaże się, że w Twojej paczce brakowało zgłaszanej pozycji, zostanie ona do Ciebie dosłana w możliwie jak najszybszym terminie. Koszty wysyłki pokrywa w tym wypadku Sklep. 

2.3.1.c. Towar należy odesłać lub przekazać na adres Maki Sp. z o.o., ul. Nowodworska 84, 82-100 Marynowy

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl