Regulamin

Regulamin

Obowiązuje od 01.01.2022r

Sklep internetowy www.maki.pl, działający pod adresem www.maki.pl, prowadzony jest przez: MAKI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gdyni  (81-529) przy ul. Inżynierskiej 99, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000593098, nr NIP 522 304 92 24, Regon 363291482.

1. Przyjmowanie i realizacja zamówień

Sklep internetowy www.maki.pl, zwany dalej Sklepem, prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet.

Zamówienia od Klientów są przyjmowane przez stronę www.maki.pl lub za pomocą adresu e-mail zamowienia@emaki.pl. Po złożeniu zamówienia Klient dostaje e-mailem wiadomość, że zlecenie dotarło do Sklepu. 

1.1. Przyjęcie do realizacji zamówienia:

1.1.1. W przypadku, gdy Klient składa zamówienie po raz pierwszy i wybiera opcję płatności przelewem - realizacja zamówienia rozpoczyna się po tym, jak do Sklepu dotrze od Klienta e-mail z potwierdzeniem złożonego zamówienia, o czym Klient jest informowany na stronie kończącej składanie zamówienia.

1.1.2. Realizacja każdego kolejnego zamówienia płatnego przelewem rozpoczyna się natychmiast po jego otrzymaniu przez Sklep, o czym Klient jest informowany na stronie kończącej składanie zamówienia,

1.1.3. W przypadku zamówień płatnych kartą kredytową - realizacja zamówienia rozpoczyna się w chwili autoryzacji karty. 

1.1.4. Towary zamieszczone na stronie sklepu internetowego są dostępne dla Klientów. Jednakże w przypadku ewentualnej niedostępności części towarów objętych zamówieniem Klient jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzje o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja lub anulowanie całości zamówienia). 

1.1.5. W przypadku, gdy towar jest niedostępny i jest to jedyna pozycja w zamówieniu, Klient zostanie o tym poinformowany osobnym e-mailem lub telefonicznie i do niego będzie należała decyzja czy zgadza się bądź na wydłużenie czasu realizacji bądź na anulowanie zamówienia. W przypadku, gdy zamówiona przez Klienta część spersonalizowana do konkretnego modelu maszyny bądź urządzenia okaże się być błędnie skatalogowana, w związku z czym wystąpi różnica np. cenowa, Sprzedawca poinformuje o tym Klienta w celu podjęcia przez niego decyzji o ewentualnym anulowaniu zamówienia bądź wyrażeniu zgody na pokrycie przez Klienta różnicy w cenie.

1.1.6. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów i realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży. 

1.1.7. Użytkownik żąda wystawienia faktury VAT bądź paragonu za dokonaną sprzedaż.

1.1.8. Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie faktury VAT w formie elektronicznej. Taka faktura VAT w formie elektronicznej stanowi dowód zakupu.

1.1.9. Faktura VAT wystawiana jest w chwili, gdy wszystkie towary wybrane do zamówienia są skompletowane i gotowe do wysyłki. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 roku w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. Nr 133, poz. 1119 ) faktura VAT nie wymaga podpisu.

1.1.10. Klient może wprowadzać zmiany w zamówieniu do momentu wysłania przesyłki. Klient może wycofać złożone zamówienie w całości do momentu jego wysłania. Późniejsza rezygnacja z zamówienia regulowana jest procedurą odstąpienia od umowy. Wprowadzanie powyższych zmian możliwe jest poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta e-mailem pod adresem zamowienia@emaki.pl.

2. Ceny towarów

2.1. Wszystkie ceny towarów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.

2.2. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie Sklepu, z tym że obowiązującą Klienta jest cena z chwili zakupu towaru, a także do wprowadzania nowych towarów do oferty Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian. 

3. Koszt dostawy

3.1. Koszt dostawy uzależniony jest gabarytów paczki oraz ich ilości. Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w zamówieniu sposób. Aktualne informacje o kosztach dostawy dostępne są na stronie pod linkiem Koszt przesyłki.

4. Czas realizacji zamówienia

4.1. Przy każdym towarze podany jest przewidywany czas realizacji zamówienia. Jest to czas, który upływa od przyjęcia przez Sklep zamówienia do chwili wysłania zamówionych towarów ze Sklepu, przy czym uwzględniane są tu tylko dni robocze. Zamówienie na towary o różnym czasie realizacji wysyłane jest po skompletowaniu całości, tzn. po upływie czasu najdłuższego z podanych.  

4.2. Termin otrzymania przesyłki = czas realizacji + przewidywany czas dostawy. 

4.3. W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy. Przesyłki są dostarczane firmą kurierską zazwyczaj następnego dnia roboczego po dokonaniu wysyłki z magazynu Sklepu. 

4.4. Do realizacji zamówienia Sklep wykorzystuje dane podane przez Klienta, w związku z czym nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub opóźnienie w dostawie spowodowane błędnym lub niedokładnym adresem podanym przez Klienta.

Sklep może przesyłać za pomocą wiadomości SMS w przypadku podania przez Klienta numeru telefonu komórkowego informacje o statucie dostarczenia zamówionego towaru.

5. Formy płatności

Operatorem płatności jest BlueMedia S.A.

Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary z dostawą na terytorium Polski:

5.1. Kartą kredytową Visa, Visa Electron, Maestro, MasterCard, MasterCard Electronic: należność pobierana jest w chwili wystawienia faktury - w wyjątkowych sytuacjach, przy realizacji specjalnych zamówień o długim czasie realizacji karta obciążana jest 24 dnia od złożenia zamówienia,

5.2. Przelewem bankowym na konto sklepu.

6. Reklamacje

6.1. Wady fabryczne/uszkodzenia w transporcie

6.1.1. Jeśli zakupiony towar ma wady fabryczne lub został uszkodzony w transporcie Klientowi przysługuje prawo reklamacji towaru.

Do reklamowanego towaru należy dołączyć dokument potwierdzający zakup towaru oraz uzupełniony formularz reklamacyjny, dostępny poniżej.

6.1.1.a. Przed odesłaniem reklamowanego towaru, gdzie przyczyną zwrotu jest wada fabryczna,  Klient zobowiązany jest do przesłania informacji na ten temat drogą mailową na adres: zamowienia@emaki.pl.

W przypadku uwzględnienia reklamacji, tj. stwierdzenia wady fabrycznej poniesione koszty reklamowanego towaru zostaną zwrócone na wskazane przez Klienta konto bankowe, niezwłocznie po otrzymaniu przez Sklep faktury korygującej pochodzącej od dostawcy towaru.

6.1.1.b. Przed odesłaniem reklamowanego towaru, gdzie przyczyną zwrotu jest uszkodzenie w transporcie,  Klient zobowiązany jest do sporządzenia protokołu reklamacyjnego obowiązującego u firmy kurierskiej, dostępnego i sporządzonego bezpośrednio w obecności kuriera dostarczającego przesyłkę, w dalszej kolejności do przesłania informacji na ten temat drogą mailową na adres: sklep@emaki.pl.

W przypadku uwzględnienia reklamacji, tj. uznania, przez firmę kurierską, że towar został uszkodzony w transporcie, z winy przewoźnika, poniesione koszty reklamowanego towaru zostaną zwrócone niezwłocznie na wskazane przez Klienta konto bankowe.

6.1.1.c. Produkt zostanie wymieniony na pełnowartościowy, jeżeli tylko będzie to możliwe.

6.1.1.d. Za towar wadliwy uznaje się produkt, który posiada wady fizyczne.

6.1.1.e. O przebiegu i wyniku reklamacji Klient będzie powiadomiony indywidualnie.

6.1.1.f. Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.

6.1.1.g.  Towar należy odesłać lub przekazać na adres Maki Sp. z o.o., ul. Nowodworska 84, 82-100 Marynowy

6.2. Błędnie zamówiony towar przez Klienta

6.2.1. Jeżeli po otrzymaniu pozycji okaże się, iż zamawiane towary zostały mylnie zamówione, można dokonać wymiany. W tym celu:

6.2.1.a. Złóż nowe zamówienie na odpowiedni produkt wybierając płatność "przelewem tradycyjnym" i nie wykonuj płatności. Następnie odeślij ten niewłaściwy (nie może nosić żadnych śladów użytkowania czy być pozbawiony folii) na własny koszt w terminie 14 dni (od otrzymania), do przesyłki dołącz krótkie wyjaśnienie powodu zwrotu oraz numer nowego zamówienia. Wartość zwróconego produktu przeksięgujemy na nowe zamówienie, ewentualną różnicę w cenie oraz koszty przesyłki dopłacisz przelewem.

6.2.1.b. Odsyłane pozycje nie mogą być zniszczone, bądź rozpakowane, jeśli były fabrycznie zafoliowane. Koszt odesłania mylnie zamówionej pozycji oraz dosłania nowej pozycji ponosi Klient. Jeśli w związku z wymianą pozycji powstanie nadpłata, zwrócimy ją na Twoje konto.

6.2.1.a. Koszt dosłania oraz ewentualną dopłatę należy wpłacić na nasze konto bankowe z dopiskiem "dopłata do wymienionych pozycji z /numer zamówienia/"

6.2.1.b. Towar należy odesłać lub przekazać na adres Maki Sp. z o.o., ul. Nowodworska 84, 82-100 Marynowy

6.3. Przesyłka niezgodna z zamówieniem

6.3.1. Jeśli po otworzeniu przesyłki okaże się, że znajdujące się pozycje zostały mylnie do Ciebie przesłane, lub część zamówienia nie zgadza się z pozycjami zamawianymi, skontaktuj się z nami.

6.3.1.a. Mylnie wysłane towary należy przesłać na adres Sklepu za pośrednictwem Poczty Polskiej bądź firmy kurierskiej, która współpracuje ze Sklepem. Do przesyłki należy dołączyć informację, na którą pozycję mamy dokonać wymiany, oraz numer konta, na które dokonamy zwrotu poniesionych kosztów odesłania towarów.

6.3.1.b. Jeśli po otrzymaniu przesyłki okaże się, że brakuje pozycji zawartej na dołączonej fakturze, niezwłocznie skontaktuj się z nami. Jeśli po sprawdzeniu, okaże się, że w Twojej paczce brakowało zgłaszanej pozycji, zostanie ona do Ciebie dosłana w możliwie jak najszybszym terminie. Koszty wysyłki pokrywa w tym wypadku Sklep. 

6.3.1.c. Towar należy odesłać lub przekazać na adres Maki Sp. z o.o., ul. Nowodworska 84, 82-100 Marynowy

7. Konsumenckie odstąpienie od umowy/zwrot towaru

7.1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Klient będący konsumentem w rozumieniu Kodeksu cywilnego może odstąpić od umowy i zwrócić towar bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki przez Klienta.

7.2. Do zwracanego towaru należy dołączyć dokument potwierdzający zakup towaru oraz uzupełniony formularz zwrotu, dostępny poniżej.

7.3. Sklep gwarantuje zwrot otrzymanych od Klienta płatności, przy czym w przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego:

7.3.1. W kwocie równej cenie zakupionego towaru, o ile towar pochodzi bezpośrednio ze stanu magazynowego Sklepu

7.3.2. W kwocie pomniejszonej o 25% wartości zakupu, w przypadku towarów zamawianych na specjalne zamówienie Klienta, przy czym rozumie się przez to wszelkie towary nie pochodzące ze stanu magazynowego sklepu

7.3.1.a. Pieniądze za zwracany towar pochodzący ze stanu magazynowego sklepu zostaną zwrócone w ciągu 14 dni, licząc od dnia odebrania zwracanego towaru przez Sklep, przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki zostały użyty przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Klient zgadza się na inne rozwiązanie, które nie powoduje dodatkowych kosztów, przy czym w przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.

7.3.2.a. Pieniądze za zwracany towar nie pochodzący ze stanu magazynowego Sklepu zostaną zwrócone w ciągu 14 dni, licząc od dnia otrzymania przez Sklep faktury korygującej pochodzącej od dostawcy towaru, przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki zostały użyty przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Klient zgadza się na inne rozwiązanie, które nie powoduje dodatkowych kosztów, przy czym w przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego. 

7.4. Towar należy odesłać lub przekazać na adres Maki Sp. z o.o., ul. Nowodworska 84, 82-100 Marynowy.

7.5. Zgodnie z ww. ustawą o prawach konsumenta, Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, dlatego też Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.

7.6. Sklep nie rozpatruje zwrotów dostarczonych po upływie 14 dni od daty odebrania przesyłki przez Klienta. Towar zwrócony nieterminowo może być ponownie odesłany na życzenie i koszt Klienta. Sklep nie odsyła towaru zwróconego po upływie 14 dni bez uiszczenia przez Klienta opłaty transportowej.

7.7. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

8. Rejestracja w serwisie, ochrona danych osobowych

8.1. Administratorem danych osobowych jest  MAKI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gdyni  (81-529) przy ul. Inżynierskiej 99, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000593098, nr NIP 522 304 92 24, Regon 363291482. Dane osobowe użytkownika będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b i c tzw. RODO, czyli Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/678 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L 2016 Nr 119), w celu założenia i prowadzenia konta klienta na portalu www.maki.pl, świadczenia usług drogą elektroniczną zgodnie z regulaminem www.maki.pl oraz realizacji zamówień złożonych w sklepie www.maki.pl, jak również w celu komunikacji związanej z funkcjonowaniem sklepu www.maki.pl. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do założenia konta i w zakresie  niezbędnym do realizacji umowy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.

8.2. Użytkownik  może również wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach informacyjnych i marketingowych przez Maki Sp. z o.o. Zbierane dane przetwarzane będą wyłącznie w celu świadczenia usług w serwisach, których właścicielem jest Maki Sp. z o.o. Podanie przez Użytkownika danych osobowych jest całkowicie dobrowolne. Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie od Maki Sp. z o.o. informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204) na podany przy rejestracji w sklepie www.maki.pl adres poczty elektronicznej.

8.3. Użytkownik posiada prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawie do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawie do przenoszenia danych – na zasadach określonych w art. 16-21 RODO (w tym celu może skorzystać z ustawień swojego konta lub powinien skontaktować się z Maki Sp. z o.o. poprzez adres e-mail: zamowienia@emaki.pl lub pisemnie na adres siedziby. Użytkownik posiada ponadto prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, w przypadku uznania, że dane są przetwarzane niezgodnie z przepisami prawa. Maki Sp. z o.o. szanuje dane osobowe i prywatność użytkowników, w tym celu dokłada należytych starań, aby zapewnić zgodność przetwarzania i ochron danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności przepisami RODO oraz aktualnie obowiązującymi przepisami prawa polskiego regulującymi ochronę danych osobowych. Maki Sp. z o.o. informuje, że dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach zgodnych z RODO, w celu zapewnienia klientowi najkorzystniejszej, dopasowanej, spersonalizowanej oferty dla oraz w celach niezbędnych do zawarcia lub wykonania między klientem a Maki Sp. z o.o. umowy.  Dane osobowe przetwarzane są w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich. W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników przez Maki Sp. z o.o. zachęcamy do zapoznania się z Polityką Prywatności oraz do kontaktu z Maki Sp. z o.o. na adres e-mail zamowienia@emaki.pl

9. Postanowienia końcowe

9.1. Cennik oraz informacje znajdujące się na stronach internetowych sklepu www.maki.pl nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie odzwierciedlenie oferty producenta, dlatego też, nie gwarantujemy pełnej dostępności produktów zawartych w cenniku. Klient składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na internetowych stronach sklepu, składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w opisie produktu. Moment zawarcia umowy sprzedaży następuje podczas pisemnego potwierdzenia odbioru towaru przez klienta.

9.2. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca wykonania umowy. Jeżeli natomiast stroną sporu będzie konsument właściwość sądu określać będą przepisy kodeksu  postępowania cywilnego.

9.3. Regulamin wchodzi w życie z chwilą opublikowania na stronie www.maki.pl.

9.4. Wszelkie zdjęcia części są zdjęciami tylko poglądowymi producentów - mogą odbiegać od faktycznego stanu produktu.

9.5. Regulamin określa zasady zakupów w sklepie www.maki.pl. Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na wszystkie postanowienia i informacje zawarte w regulaminie. 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl